Kontakt

Budeme rádi, když se nám ozvete. Pokud hledáte odpovědi na otázky, potřebujete se zeptat na detaily z výpisu, neváhejte a kontaktujte nás.

u

Často kladené otázky

Podívejte se, jestli jsme vám váš dotaz už nezodpověděli.

h

Výpis z registru

Potřebujete výpis z registru či opravit data? Navštivte klientské centrum.

Kontakt

Nenašli jste zde, co jste hledali?
Napište nám!

Často kladené otázky

Žadatelé o výpis

Jaký pro mě má registr přínos?

Jste-li dobrý klient, který své závazky splácí řádně a včas, potom tuto skutečnost finanční instituce rozpozná z vašeho výpisu z registru a bude na vás pohlížet jako na známého a solidního klienta. To se projeví v její nabídce a požadavcích a je dokonce možné, že dostanete lepší podmínky než klient neznámý (bez úvěrové historie) či nespolehlivý.

Kdo nahlíží na údaje v registru?

Právo žádat informace z Nebankovního registru má pouze taková finanční instituce, která má podepsanou smlouvu s provozovatelem registru, sdružením CNCB. Zároveň tato finanční instituce musí plnit řadu smluvních závazků, které jsou pravidelně kontrolovány. Hlavními uživateli Nebankovního registru jsou v současnosti zejména leasingové a splátkové společnosti, v rámci vzájemné výměny dat mezi BRKI (www.cbcb.cz) a NRKI do něj mají přístup i banky.

Jak dlouho se data v registru uchovávají a jak často se aktualizují?

Informace obsažené v registrech jsou aktualizovány měsíčně a jsou uchovávány po dobu smluvního vztahu s finanční institucí (po dobu trvání smlouvy o úvěru) a po dobu dalších čtyř let po jeho ukončení. Pokud smlouva s klientem nakonec nebyla uzavřena, informace o takové žádosti jsou uchovány v Nebankovním registru po dobu šesti měsíců.

Lze vymazat údaje z registru?

Zjistíte-li, že některý z údajů v registru je chybný nebo nepřesný, můžete se obrátit s žádostí o opravu na Klientské centrum CRIF, které po konzultaci s finanční institucí chybný údaj opraví. Vymazat data bezdůvodně z registrů nelze, Nebankovní registr data shromažďuje a vytváří z nich souhrn závazků dlužníků, aniž by do dat zasahoval nebo je upravoval bez doložení oprávněných námitek.

Když zaplatím pozdě splátku, uvidím to v registru?

Uživatelé registru aktualizují údaje ze svých databází jednou měsíčně. Opožděná splátka se v registru projeví při měsíční aktualizaci dat.

K čemu je určený výpis z registru a proč je dobré sledovat svoji úvěrovou historii pravidelně?

Na základě výpisu z registru finanční instituce vyhodnocují bonitu a důvěryhodnost svých klientů, kteří žádají o nový úvěr. Pravidelná kontrola (alespoň jednou ročně) výpisu z registru vám zajistí přehled o vašich závazcích a jejich plnění. Doporučuje se požádat o výpis z registru před samotnou žádostí o úvěr, abyste věděli, jak na vás bude finanční instituce nahlížet.

Členové registru

Kdo se může stát členem registru?

Sdružení CNCB provozuje Nebankovní registr klientských informací, který zpracovává údaje o poskytnutém financování ze stran nebankovních poskytovatelů spotřebitelských a jiných úvěrů. Do registru se mohou připojit právnické osoby, které jsou přímým věřitelem a mohou tak sdílet údaje o poskytnutých úvěrech a na základě plné reciprocity získávat úvěrové zprávy žadatelů o financování.

Do registru nemohou přímo nahlížet zprostředkovatelé, provozovatelé P2P platforem apod., kteří nejsou přímými věřiteli. Naopak do registru mohou vstoupit společnosti i z jiných segmentů, např. telekomunikační společnosti, energetické společnosti apod.

Jaké jsou podmínky vstupu do registru?

Právní hledisko: společnosti vstupující do NRKI musí dodržovat pravidla pro zpracování osobních údajů dle GDPR. Technické hledisko: společnosti vstupující do NRKI musí prokázat technickou připravenost pro sdílení dat s registrem.

Jak dlouho trvá proces zapojení se do registru?

Doba připojení je velmi individuální, standardně se pohybuje okolo 2 – 4 měsíců v návaznosti na technickou připravenost společnosti na sdílení dat.

Kolik stojí členství v registru?

Každá společnost, která je účastníkem registru, hradí jednotkovou cenu za získané úvěrové zprávy. Jiné poplatky nejsou účtovány.

Jaké společnosti jsou v Nebankovním registru klientských informací?

Aktuální seznam společností, které využívají NRKI, je uveden zde.

 

Potřebujete výpis z registru?

Kontaktujte Klientské centrum ještě dnes!

 

Prostřednictvím Klientského centra získáte výpis z registrů. Výpis nakoupíte jednoduše z domova prostřednictvím portálu kolikmam.cz. Vaše totožnost bude ověřena prostřednictvím BankID, takže se k výpisu dostanete okamžitě online.

Napište nám

CNCB
Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o.

Štětkova 1638/18
140 00 Praha 4

IČ: 712 363 84

ID datové schránky

mtpy2rc

E-mail

klient@cncb.cz

Telefon

+420 844 111 777

Logo CNCB ke stažení

CNCB – Czech Non-Banking Credit Bureau, z.s.p.o., zapsané ve spolkovém rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. L 58499.